Showing posts with label minuman. Show all posts
Showing posts with label minuman. Show all posts

28 May 2010

The benefits of healthy fruit juice

Prevention is better than cure.


Carrot + Ginger + Apple - Boost and cleanse our system.



Apple + Cucumber + Celery -
Prevent cancer, reduce cholesterol, and eliminate stomach upset and headache.



Tomato + Carrot + Apple - Improve skin complexion and eliminate bad breath.



Bitter gourd + Apple + Milk - Avoid bad breath and reduce internal body heat.



Orange + Ginger + Cucumber - Improve Skin texture and moisture and reduce body heat.



Pineapple + Apple + Watermelon
-
To dispel excess salts, nourishes the bladder and kidney.



Apple + Cucumber + Kiwi - To improve skin complexion.



Pear & Banana - regulates sugar content.



Carrot + Apple + Pear + Mango - Clear body heat, counteracts toxicity, decreased blood pressure and fight oxidization .



Honeydew + Grape + Watermelon + Milk
- Rich in vitamin C + Vitamin B2 that increase cell activity and str engthen body immunity.



Papaya + Pineapple + Milk
-
Rich in vitamin C, E, Iron. Improve skin complexion and metabolism.



Banana + Pineapple + Milk - Rich in vitamin with nutritious and prevent constipation

19 March 2009

Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng

E-mail dari seorang teman untuk di kongsi bersama

Salam semua. Kali ini saya nak sentuh ttg minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng, jenama salah satu pembekal minuman ringan yg tak asing lagi di rantau ini khususnya Singapura dan Malaysia.

Pernahkah anda dengar ttg keluaran produk minuman YHS yg terkini, khususnya minuman kacang soya fusion dgn kacang hijau? Jika anda di Singapura, harap2 baca dulu ya, bahan-bahan yg terkandung dalam minuman ini.


Semasa saya ke salah sebuah pasaraya tempatan, terpandang saya ke arah minuman ini yg saya fikir adalah salah satu lagi keluaran terbaru YHS. Iyerlah, apalah bahan yg nak dibubuh dlm minumankan? So I pick up one and brought to office. Tapi, bila saya baca ingredients nya.....






Apa kejadah ni? Dah takde lagi ke sumber yg baik, yg murni, darimana pihak pengeluar nak dapatkan bahan atau sumber utk membuat produk minuman mereka???? Tidakkah mereka peka dgn pengguna2 Islam yg sememangnya ramai telah terbiasa dgn minuman yg mereka bekalkan atas jenama YHS???



Belek punya belek.....hah, patutlah. Minuman ni diperbuat di...... di negara yg dah mmg tersohor bubuh melamine dalam susu!!

-Sharing Is Caring-
Nota: E471 boleh dihasilkan dari 2 sumber iaitu tumbuhan atau pun haiwan. Bukan semestinya semua E471 adalah haram, perlu dikenalpasti dahulu bahan asas yang digunakan! untuk menghasilkan E471 itu terlebih dahulu. Sekiranya bahan asasnya adalah tumbuhan, E471 itu adalah halal.
.
http://www.emailcashpro.com http://recipes.wuzzle.org/images/whban.jpg

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
Holding down CTRL while clicking the links below will open a new tab instead of a new window.
TrafficG.com - SuperSurf V2 - http://www.mytopfold.com